Alumni UAB

Asociatia Absolventilor Universitatii "1 Decembrie 1918" Alba Iulia

Absolvent pe Piata Muncii

Asociația Absolvenților Universității “1 Decembrie 1918” Alba Iulia (Alumni UAB) cu sprijinul Direcţiei Judeţene de Sport şi Tineret Alba a demarat proiectul „Absolvent pe Piața Muncii”, ce are drept scop sprijinirea viitorilor absolvenţi pentru integrarea pe piața muncii.

“În ultimii ani accesul pe piața muncii a absolvenților și a studenților a fost tot mai dificil. Încă din facultate, datorită cerințelor financiare destul de ridicate, studenții tind să își caute un loc de muncă, însă acesta, fără o informare și o pregătire, devine destul de greu de obținut. Județul Alba se situează cu un procent de 7,96 % la sfârșitul lunii februarie 2012, pe un neplăcut loc 2 în Regiunea 7 Centru și pe locul 5 în țară. Ei bine mare parte din acest procent este ocupat de absolvenți de studii superioare care sunt în dificultatea de a se plasa pe piața muncii. Lipsa de informare cu privire la ofertele de muncă pentru ei, dificultatea de a se prezenta în fața angajatorului, pregătirea insuficientă în ce privesc abilitățile de “soft-skills” (concepere Currriculum Vitae, concepere scrisoare de intenție, abilități de comunicare și prezentare la un interviu etc.) sunt doar câteva din motivele care duc la acutizarea problemei noastre, cea a dificultății plasării absolvenților pe piața  muncii”, spune Cristian Dima, preşedintele Asociaţiei Absolvenţilor Universităţii “1 Decembrie 1918″ Alba Iulia.

Acesta a explicat că principalele obiective ale proiectului sunt: dezvoltarea unei rețele de accesare a informațiilor de pe piața muncii pe perioada derularii proiectului; dezvoltarea abilităţilor de „soft skills” pentru un număr de 60 de studenţi din anii terminali, viitori absolvenți în perioada 2 – 18 iunie 2012; facilitarea întâlnirii absolvenților promoției 2012 a Universității “1 Decembrie 1918” Alba Iulia, cu oferta existentă pe piața locurilor de muncă, pe perioada lunii septembrie 2012.

Aceste obiective vor putea fi atinse prin implementarea unui set de activități pe durata lunilor mai-octombrie 2012. Se va crea un grup de discuții în care vor fi introduși toți absolvenți care vor participa la celelate activități din proiect precum și alți absolvenți dornici să fie informați cu ofertele de pe piața muncii.

Prin parteneriatul încheiat cu Agenția pentru Ocuparea Forței de Muncă Alba, se va face o bază de date, actualizată săptămânal,cu locurile de muncă noi apărute iar pe grupul de discuții vor fi postate și alte oportunități de muncă, folosind rețeaua de absolvenți deja integrată pe piața muncii, care va putea informa cu privire la oportunitățile din mediul lor de activitate.

De asemenea, se va susține un curs de două zile cu un trainer specializat în metode non-formale, prin care viitorii absolvenţi vor învăţa cum se redactează un Curriculm Vitae, o scrisoare de intenție, îşi vor dezvolta abilitățile de comunicare, vor afla despre metodele de negociere şi despre interviul cu angajatorul.

“Viitorii absolvenți astfel instruiți vor avea șansa să aplice cunoștințele și abilitățile dobândite în acest curs în cea de a treia activitate mare a proiectului, strâns legată de obiectivul al treilea. Aici, în parteneriat cu AJOFM Alba, vom organiza o bursă a locurilor de muncă pentru absolvenți, unde aceștia vor fi puși față în față cu angajatorul, încercând să ocupe un loc pe piața muncii și să obțină o angajare”, a mai spus Cristian Dima.

Bugetul total al proiectului este de 1.695 lei, din care 875 de lei sunt finanțați de DJST Alba iar 820 lei o reprezintă contribuția proprie și a partenerilor. Aceste sume vor acoperi cheltuieli pentru cursurile de dezvoltare a abilităților de “soft-skills” şi cheltuieli de promovare a activităților proiectului, atât a cursului cât și a Bursei locurilor de Muncă pentru absolvenți.

sursa: CityNews

Alte postari:

Categories: Activitati